95cdfeef

Tekskipinä-joskus-tekstin-eteenteissä on eroja. Tekstin hyvyyttä ja huonoutta arvioitaessa pitää miettiä, mitä tekstillä on tarkoitus saada aikaan, kenelle viesti on tarkoitettu ja minkälaisessa ympäristössä (minkälaisen muun viestintämateriaalin kanssa) se tulee olemaan esillä.

Mutta olipa kyseessä sitten blogipostaus, lehdistötiedote tai vaikkapa asiantuntija-artikkeli, pätevät aina samat top 5 -säännöt:

  1. Jäsentele ja nosta tärkein asia heti tekstin kärkeen.
  2. Astu oman lokerosi ulkopuolelle. Mieti mikä lukijoitasi kiinnostaa ja kirjoita teksti heille.
  3. Tiivistä, älä jaarittele. Kirjoita lyhyitä kappaleita.
  4. Tee nostoja ja käytä väliotsikoita.
  5. Oikolue ja korjaa kirjoitusvirheet.

Liisa

Lisää vinkkejä ja tukea sisällöntuotantoon antaa Liisa:

Liisa Oksanen
Viestintäasiantuntija
p. +358 50 579 3205