Raikkaat kevättuulet mylläävät asiakaslehden sivuja!

Katso ulos ikkunasta Yritykset eivät enää tee kaikkea itse. Nyt pärjää erikoistumalla, tekemällä yhteistyötä ja luomalla verkostoja. Sijoittajia, sidosryhmiä ja työntekijöitä kiinnostaa yrityksen kyky ymmärtää muuttuvan maailman ajankohtaisia ilmiöitä, luoda yhteyksiä…

Miten viestiä vastuullisuudesta? Nivoksen viestintäjohtaja kertoo

Vastuullisuus ja siitä viestiminen on ajankohtaisempaa kuin koskaan. Näin arvioi mäntsäläläisen energia- ja vesiyhtiö Nivoksen viestintäjohtaja Paula Korkeamäki. ”Vastuullisuus on selkeä kilpailutekijä, se kiinnostaa asiakkaitamme ja kumppaneitamme. Valintoja tehdään…

Kuuma, kuumempi, GDPR

GDPR on polttava puheenaihe juuri nyt eikä suotta – vuonna 2016 voimaan tulleen EU:n tietosuoja-asetuksen siirtymäaika päättyy toukokuun 25. päivä ja asetusta aletaan soveltaa. GDPR koskee kaikkia, jotka keräävät, säilyttävät tai käsittelevät EU:n kansalaisten…

Karkkia kärsimättömille – kolme vinkkiä parempaan uutiskirjeeseen

Myönnetään heti kärkeen: elämme maailmassa, jossa kännykällä ajaudutaan kärsimättömästi tekstistä toiseen. Nettisisältöä kulutetaan usein paremman puutteessa; bussia odotellessa, junassa istuessa, tylsyydessä. Sisältöjen kuluttaminen on arjen X Factor. Jatkoon pääsee…

Myynti, markkinointi ja viestintä, yhdistykää!

Nyky-yhteiskunnassa ihan joka ikinen meistä on myyjä – kukaan ei voi siltä piiloutua, sillä jokainen ihmiskontakti on myyntikontakti. Ihan oikeasti! Tätä ajatusta korosti Mika D. Rubanovitsch (tai tuttavallisemmin Ruba), Suomen myydyin myyntivalmentaja, joka esiintyi…

Petra oppi Berliinissä kuria ja järjestystä

Tuluksen tuore vahvistus, viestintäkoordinaattori Petra Tuulkari työskenteli kaksi vuotta Berliinissä kansainvälisessä painotuotteiden nettikaupassa, Vistaprintissä. Siellä Petra teki töitä asiakaspalvelussa englanniksi ja suomeksi. Työpäivän aikana eteen saattoi…

Miten kenkämyyjästä tuli yritysviestinnän ammattilainen?

Helsinkiläinen Minea Hara on ehtinyt elämässään paljon. Vielä kymmenen vuotta sitten Minea myi kenkiä ja vasta haaveili urasta viestinnässä. ”Olin aina tykännyt kirjoittamisesta ja ollut hyvä siinä. Mieheni patistuksesta keksin hakea opiskelemaan viestintää.” Se oli…

Markkinointiviestinnän vuosi 2018 – mitä tehtäisiin?

Mitä sinulle jäi mieleen vuoden 2017 markkinointiviestinnästä ja mainonnasta? Entä mitkä voisivat olla tänä vuonna markkinointiviestinnän puhutuimmat suuntaukset? Onko tämä vuosi uusien teknologioiden, kuten chattibottien ja lisätyn todellisuuden, voittokulkua? Mikä…

Mitä jos suunnitteletkin pelkkää roskaa?

Tunnustetaan nyt kaikki, että suunnittelu on ihanaa! Joulu, täydellinen asiakaslehti, olohuoneen sisustus, some-kampanja, mitä laittaa päälle, kun voittaa Pulitzerin ja minkälaiset bikinit hankkii, kun on saanut laardit sulamaan lanteiltaan. Raavitaan vielä netistä…

Kolme kuumaa markkinoinnin trendiä

Eksakti ennustaminen on aina enemmän tai vähemmän vaikeaa, mutta virkeä trendien haistelu ja nopea toiminta voivat olla avain menestykseen, mitä tulee vaikkapa sosiaalisessa mediassa toimimiseen. Vikkelä reagointi oman toimialan kuumaan aiheeseen tai täysin uudet…

Oma tulus on yritykseesi sitoutunutta huippuosaamista

Verkkosivujen uudistus hengittää niskaan, tiedotteille ei löydy tekijää ja somekanavat seisovat paikallaan. Esitysmateriaalit ovat päivittämättä ja asiakaslehden seuraavan numeron vailla ideointia ja juttujen kirjoittajaa. Perhevapaita ja sairauslomia juuri…

Yksinkertaisuuden ylistys myyntihaluiselle

Myyminen on kovaa työtä. Siinä on moni myyntitykki uupunut, perhe hajonnut ja konsultti käärinyt valmennusrahoja. Tulostakin on tullut – aina vähän vaihtelevasti, mutta kuitenkin. Yritysten markkinointi- ja viestintäihmisten kannattaa aika ajoin palautella fokustaan…

微信控在芬兰的生活

  2016年的夏天对我和我的全家来说都是一个特别的夏天。 在中国生活了十余载后,我们搬回了芬兰。 我们的生活节奏就此突变,从快节奏的城市生活转变为波澜不惊的乡村风。 与国内的城市相比,即使像赫尔辛基或坦佩雷这样的芬兰大都市都被咱中国人戏称为赫村、坦村,何况我们还把家安在了距首都三百多公里以外,芬兰西部城市塞伊奈约基。 芬兰空气清新,夏季气候宜人阳光灿烂,我们带上家里的两个小宝贝去森林里远足,采摘浆果,去各种新奇的博物馆,参加芬兰各地多姿多彩专为家庭或者小朋友们组织的各种活动……