Yritysblogi kurottaa kohti muita

Tuluksen Kipinä-aamussa käsiteltiin tänään blogia yritysmarkkinoinnin välineenä. Vieraita ilahdutti ja huimasi aiheesta laatimamme Prezi-esitys. Klikkaa tiesi Preziin tästä. Tulus linjasi yritysblogien kaipaavan rohkeutta, ulospäin, kohti maailmaa ja muita ihmisiä…

Kirjoittajan vakiorivi

Teksteissä on eroja. Tekstin hyvyyttä ja huonoutta arvioitaessa pitää miettiä, mitä tekstillä on tarkoitus saada aikaan, kenelle viesti on tarkoitettu ja minkälaisessa ympäristössä (minkälaisen muun viestintämateriaalin kanssa) se tulee olemaan esillä. Mutta olipa…

Prezi-esitys kantaa pitkälle – tällä kertaa Pietariin

Tuluksella oli ilo ja kunnia laatia risteily-yhtiö St. Peter Linelle yritysesittely Prezin muodossa. Perinteinen PowerPoint toimii edelleen monessa tilanteessa, mutta Prezi tuo esitystilanteeseen mukanaan tiettyä vauhtia ja vaikuttavuutta. Tätä Preziä käytetään…

Tunnetta järkisyin

Kun ihminen päättää ostaa auton tai vaihtaa puolisoa, sivustaseuraajat saattavat kohotella kulmiaan ja pyöritellä päätään. Ei mitään järkeä! Valitsisi nyt edes jonkun paremman. Mutta valintaa tekevän mielessä asiat ovat juuri oikeassa järjestyksessä. Ensin liekehtii…

Raitiovaunu, kuumailmapallo ja itseään ajava taksi

Powerpoint-esitys etenee kuin raitiovaunu. Väliasemilla voi pysähtyä, mutta jokainen dia tulee käydä läpi päästäkseen päämääräänsä. Prezi-esitys on kuin kuumailmapallo. Se on visuaalisesti näyttävä, liikkuu ylös ja alas ja aiheuttaa huimausta. Kummallekin on…

Kerro se kuvin – yrityksen tarina Pinterestissä

Ruoka-, kauneus- ja lifestyle-alat ovat jo pitkään hyödyntäneet Pinterestiä liikenteen tuomisessa nettisivuille, uuden liiketoiminnan ja yhteyksien luomisessa sekä brändin vahvistamisessa. Nyt myös yhä useammat perinteisten alojen yritykset löytävät tiensä…