BLOGI JA REFERENSSIT

Kolme tapaa aloittaa vastuullisuudesta viestiminen

Kolme tapaa aloittaa vastuullisuudesta viestiminen

Kolme tapaa aloittaa vastuullisuudesta viestiminen, ole hyvä! Tässä blogissa esitellään kolme tapaa vastuullisuusviestinnän aloittamiseen. Minkä tahansa reitin valitsetkin, on muutamia asioita, joita tarvitset ennen kuin pääset viestimään: johdon sitoutuminen, ymmärrys sidosryhmistä, olennaisuusanalyysi sekä riittävä työryhmä ja resurssit.

Kolme tapaa aloittaa vastuullisuudesta viestiminen

Kolme tapaa aloittaa vastuullisuudesta viestiminen, ole hyvä! Tässä blogissa esitellään kolme tapaa vastuullisuusviestinnän aloittamiseen. Minkä tahansa reitin valitsetkin, on muutamia asioita, joita tarvitset ennen kuin pääset viestimään: johdon sitoutuminen, ymmärrys sidosryhmistä, olennaisuusanalyysi sekä riittävä työryhmä ja resurssit.

lue lisää
Tulus-akatemian koulutus: Henkilökohtainen LinkedIn-sparraus
Tulus-akatemian koulutus: Henkilökohtainen LinkedIn-sparraus

Haluaisitko kehittää omaa LinkedIn-näkyvyyttäsi, mutta et oikein tiedä, miten? Henkilökohtaisessa LinkedIn-sparrauksessa käymme läpi profiilisi, kirkastamme tavoitteesi ja ideoimme sisältöjä juuri sinun LinkedIn-näkyvyytesi parantamiseksi.

Rakenna työnantajamielikuvaa somen avulla
Rakenna työnantajamielikuvaa somen avulla

Hyvää työnantajamielikuvaa ei voi ostaa, vaan sen eteen on tehtävä töitä. Työyhteisöviestintä, johtamisviestintä ja niistä rakentuva organisaatiokulttuuri ovat merkittävässä roolissa työnantajamielikuvan rakentamisessa. Ulkoisessa viestinnässä erityisesti sosiaalisen median rooli korostuu.

Tulus-akatemian koulutus: Hakukoneoptimoinnin perusteet
Tulus-akatemian koulutus: Hakukoneoptimoinnin perusteet

Tämä Tulus-akatemian kurssi päivittää tietosi hakukoneoptimoinnista ajan tasalle ja antaa hyvät työkalut suoriutua hakukoneoptimoinnista kunnialla oli kyseessä sitten uusien sisältöjen luonti tai vanhojen sisältöjen päivittäminen.

Koulutus voidaan järjestää lähi- tai etäopetuksena ja koulutusmateriaali ja sen sisältämät esimerkit räätälöidään organisaatiosi tarpeisiin ja tilanteeseen.

Ostajapersoonat, nuo asiakasymmärryksen timantit
Ostajapersoonat, nuo asiakasymmärryksen timantit

Huolellisesti laaditut ostajapersoonat ovat valtavan tietomäärän paineessa tiivistyneitä asiakasymmärryksen timantteja – ja arvokas markkinoinnin ja viestinnän työkalu.

Tuotteesta ja palvelusta voidaan ostajapersoonien avulla tuoda markkinointiviestinnässä esille kullekin persoonalle tärkeimmät myyntivaltit oikeassa kanavassa ja oikeaan aikaan.

Graafinen suunnittelija tukee vastuullisten valintojen tekemisessä
Graafinen suunnittelija tukee vastuullisten valintojen tekemisessä

Kokenut ja ammattitaitoinen graafinen suunnittelija tukee asiakasta asiantuntemuksellaan vastuullisten valintojen tekemisessä.

Mihin kaikkeen graafinen suunnittelija voi vaikuttaa esimerkiksi esitettä suunnitellessa? Matkan varrella tehdyllä ajatustyöllä ja pienillä valinnoilla on suuri merkitys koko tuotteen elinkaareen ajan!

Enemmän kuin sanoja: Kuinka luotettavuus, laatu ja innostus konkretisoituvat Tuluksella
Enemmän kuin sanoja: Kuinka luotettavuus, laatu ja innostus konkretisoituvat Tuluksella

Arvot ovat tiekartta, joka määrittää miten organisaatio voi saavuttaa tarkoituksensa, missionsa ja visionsa. Arvot linjaavat, miten yritys kohtelee työntekijöitään, asiakkaitaan ja muita sidosryhmiään, sekä miten se suhtautuu ympäröivään maailmaan ja yhteiskuntaan. Ne ovat yrityksen identiteetin ydin ja sen brändin perusta.

Luotettava vastuullisuustyö perustuu dataan ja läpinäkyvään viestintään
Luotettava vastuullisuustyö perustuu dataan ja läpinäkyvään viestintään

Vastuullisuus on huomioitu hyvin suomalaisten yritysten strategiassa, todetaan Pohjoismaiden suurimaan yritysvastuuverkoston FIBSin julkaisemassa Yritysvastuu 2023 -raportissa. Raporttiin haastatelluista 184 yrityksestä neljä viidesosaa on asettanut määrällisiä ja laadullisia vastuullisuustavoitteita.

Emoji ekonomian ja rikkaan tulkinnan taistelukentällä
Emoji ekonomian ja rikkaan tulkinnan taistelukentällä

Emojeihin kriittisesti suhtautuvat saattavat ajatella, että ne köyhdyttävät kieltä. Kun viestin sävy ilmaistaan kuvakkeella, ei kirjoitetun tekstin syvempiin merkityksiin kiinnitetä samalla tapaa huomiota. Emojeihin suopeasti suhtautuvat saattavat tulkita kuvallisen kommunikoinnin tismalleen päinvastoin, siten että emojit nimenomaan rikastavat viestintäämme.