Pinnaajat keskuudessamme

Ruoka-, kauneus- ja lifestyle-alat ovat jo pitkään hyödyntäneet Pinterestiä liikenteen tuomisessa nettisivuille, uuden liiketoiminnan ja yhteyksien luomisessa sekä brändin vahvistamisessa. Nyt myös yhä useammat perinteisten alojen yritykset löytävät tiensä kuvakollaaseilla luotaviin mielikuvamaailmoihin. Ja syystä.

Pinterest on oiva tapa osallistaa ja osallistua, sillä sen päivittäminen on vaivatonta, mutta vaikutusvoima suuri. Pinterestissä yritys ei ole sidottu käyttämään tiukasti ainoastaan omaa tuote- palvelukuvastoansa tarinansa kertomisessa. Palvelussa voi vapaammin kuvailla kaikkia niitä alueita, joilla yritys vaikuttaa ja tekee vaikutuksen. Työnantajana, maailman muokkaajana ja arvojensa mukaisesti toimimalla. Konkreettisen tuotekuvan viereen maalataan mielikuvia siitä, mitä tuotteella voidaan saavuttaa, minkälainen tuotantofilosofia tuotteen taustalla on ja millaisella ammattitaidolla ja osaamisella tuote tai palvelu syntyy. Pienen koneen osan viereen pinnataan kuva valtamerilaivasta, jonka uumeniin osanen päätyy. Ohjelmistotalo pinnaa kuvan niistä ympäristöstä, joissa sovelluksia hyödynnetään: tuotantolaitosten pyörittämiseen, oppimiseen, elämyksiin ja saavutuksiin. Kuvat kertovat tarinoita ja toiminnan päämäärän sekä taustat.

Ravintola Mylläreiden Pinterest-sivun kuva.

Tulus tekee herkullista Pinterest-yhteistyötä muun muassa Ravintola Mylläreiden kanssa.

Eläviä esimerkkejä

Konttilaivayhtiöjätti Maersk Line toimii aktiivisesti niin Pinterestissä kuin Instagramissakin. Pinterestissä Maerskilla on 35 taulua ja 1200 seuraajaa. Maerskilla on oma taulu muun muassa meriaiheiselle taiteelle, merelle, konteista tehdyille taloille ja talvimaisemille merellä. Omaa liiketoiminta-aluetta katsotaan ulkopuolisen silmin kiinnostavalla tavalla.

Toinen kiinnostava Pinterest-toimija on General Electric. GE:llä tauluja on 35 ja seuraajia vaikuttavat 25 000. GE yhdistää useissa tauluissaan kuvaa ja tekstiä. Esimerkiksi keksijöitä populaarikulttuuriin humoristisella tavalla yhdistävä taulu löytyy täältä.

Jokainen yrityksen pinnaama kuva ohjaa yrityksen nettisivuille muutaman kävijän, sillä pinnattu kuva säilyttää aina yhteyden lähteeseensä. Pinterestin käyttäjien on myös todettu olevan poikkeuksellisen avoimia yritysten tuottamalle sisällölle. GE:n ja Maerskin tauluja katsellessa ei asiaa kauaa ihmettele.

Kiinnostuitko Pinterestistä? Hae inspiraatiota myös Iittalan, Yhdysvaltain armeijan, Wholefoods-ruokakauppaketjun ja Hondan Pinterest-tileistä. Inspiroivaa, eikö vaan?

Sinunkin yritykselläsi on varmasti tarina ja kuvamateriaalia. Pinterestiin siis!

Jutun kirjoittaja avittaa sinut hetkessä pinnaamaan, tai siis Pinterestiin, kyllä työt pitää silti tehdä.
Soita tai kirjoita Saaralle:
Saara Töyssy
saara.toyssy (a) tulus.fi
044 751 3100