Ota käyttöön Instagram Stories – tässä Tuluksen vinkit!

Oletko jo tutustunut Instagramin Stories -ominaisuuteen? Se täyttää elokuussa kaksi vuotta ja on kasvanut digitaalisen tarinankerronnan ykköskanavaksi. Stories-sisällöt ovat sarjoja kuvia ja videoita, joita selataan Instagramin yläpalkin pienistä…

Livesomettaja juoksee hyperlinkiltä toiselle

Kahvikuppi uhkaa kaatua läppärin päälle, Photoshop natisee liitoksissaan. Silmänurkastani näen työkavereiden vaihtavan kuulumisia messustandin äärellä kahvimukit käsissään, siisteissä suorissa housuissaan. Joku onneton yrittää kysyä minunkin viikonloppusuunnitelmiani,…

Väännä kaikki tehot irti viestinnän juhannustaioista!

Keskikesä: aina haaveissa, mutta läsnä vain hetken… Muista siis ottaa kaikki tehot irti tästä taianomaisesta yöttömän yön karnevaalista myös viestinnän näkökulmasta! Tulus on valmistellut asiakkaidensa käyttöön kauniin kimpun viestinnän juhannustaikoja.   Kun…

Kuulitko jo? Tulukset ovat Stadissa!

Tässä päivittyvässä kuvatarinassa seuraamme tulusten edesottamuksia pääkaupunkiseudun vilinässä. Kuinka sujuu metromatka? Minne Petra harppoo? Kuka löytää ensimmäisenä kahvia? Ooh! Mikä on tämä oranssi ilmestys? Se on tulus! Stadissa! Tällä kertaa maanalaisessa…

Tänään Helsinki olet silmissäni kaunis kaupunki

Pauli Hanhiniemi lompsi minua vastaan eräänä keväisenä päivänä Tampereella pari vuotta sitten. Katsoi huolettomasti ja hyväntuulisesti, silmissään kymmenien keväiden lämpö. Minä siristelin auringossa ja tajusin hymyileväni typerää hymyä, jota naiset kai hymyilevät…

Raikkaat kevättuulet mylläävät asiakaslehden sivuja!

Katso ulos ikkunasta Yritykset eivät enää tee kaikkea itse. Nyt pärjää erikoistumalla, tekemällä yhteistyötä ja luomalla verkostoja. Sijoittajia, sidosryhmiä ja työntekijöitä kiinnostaa yrityksen kyky ymmärtää muuttuvan maailman ajankohtaisia ilmiöitä, luoda yhteyksiä…

Miten viestiä vastuullisuudesta? Nivoksen viestintäjohtaja kertoo

Vastuullisuus ja siitä viestiminen on ajankohtaisempaa kuin koskaan. Näin arvioi mäntsäläläisen energia- ja vesiyhtiö Nivoksen viestintäjohtaja Paula Korkeamäki. “Vastuullisuus on selkeä kilpailutekijä, se kiinnostaa asiakkaitamme ja kumppaneitamme. Valintoja tehdään…

Kuuma, kuumempi, GDPR

GDPR on polttava puheenaihe juuri nyt eikä suotta – vuonna 2016 voimaan tulleen EU:n tietosuoja-asetuksen siirtymäaika päättyy toukokuun 25. päivä ja asetusta aletaan soveltaa. GDPR koskee kaikkia, jotka keräävät, säilyttävät tai käsittelevät EU:n kansalaisten…

Karkkia kärsimättömille – kolme vinkkiä parempaan uutiskirjeeseen

Myönnetään heti kärkeen: elämme maailmassa, jossa kännykällä ajaudutaan kärsimättömästi tekstistä toiseen. Nettisisältöä kulutetaan usein paremman puutteessa; bussia odotellessa, junassa istuessa, tylsyydessä. Sisältöjen kuluttaminen on arjen X Factor. Jatkoon pääsee…

Myynti, markkinointi ja viestintä, yhdistykää!

Nyky-yhteiskunnassa ihan joka ikinen meistä on myyjä – kukaan ei voi siltä piiloutua, sillä jokainen ihmiskontakti on myyntikontakti. Ihan oikeasti! Tätä ajatusta korosti Mika D. Rubanovitsch (tai tuttavallisemmin Ruba), Suomen myydyin myyntivalmentaja, joka esiintyi…

Petra oppi Berliinissä kuria ja järjestystä

Tuluksen tuore vahvistus, viestintäkoordinaattori Petra Tuulkari työskenteli kaksi vuotta Berliinissä kansainvälisessä painotuotteiden nettikaupassa, Vistaprintissä. Siellä Petra teki töitä asiakaspalvelussa englanniksi ja suomeksi. Työpäivän aikana eteen saattoi…

Miten kenkämyyjästä tuli yritysviestinnän ammattilainen?

Helsinkiläinen Minea Hara on ehtinyt elämässään paljon. Vielä kymmenen vuotta sitten Minea myi kenkiä ja vasta haaveili urasta viestinnässä. “Olin aina tykännyt kirjoittamisesta ja ollut hyvä siinä. Mieheni patistuksesta keksin hakea opiskelemaan viestintää.” Se oli…

Markkinointiviestinnän vuosi 2018 – mitä tehtäisiin?

Mitä sinulle jäi mieleen vuoden 2017 markkinointiviestinnästä ja mainonnasta? Entä mitkä voisivat olla tänä vuonna markkinointiviestinnän puhutuimmat suuntaukset? Onko tämä vuosi uusien teknologioiden, kuten chattibottien ja lisätyn todellisuuden, voittokulkua? Mikä…

Mitä jos suunnitteletkin pelkkää roskaa?

Tunnustetaan nyt kaikki, että suunnittelu on ihanaa! Joulu, täydellinen asiakaslehti, olohuoneen sisustus, some-kampanja, mitä laittaa päälle, kun voittaa Pulitzerin ja minkälaiset bikinit hankkii, kun on saanut laardit sulamaan lanteiltaan. Raavitaan vielä netistä…