Perusteelliset viisi vuotta asiaa harkittuamme päätimme perustaa Tulukselle vielä yhden uuden sometilin. Instagram-tilimme @tulusviestii saavutti välittömästi suuren suosion meidän itsemme keskuudessa ja tavoitti ennätysvauhtia myös tulusten kaverit, puolisot ja äidit! Mutta näkyy siellä seuraajissa meidän iki-ihania asiakkaitammekin. Erityiskiitos myös liiketoimintajohtajamme Liisan miehelle Tuomakselle, joka tykkää ihan kaikista Liisan kuvista!

Tästä pääset seuraamaan viestinnän arkea ja juhlaa. www.instagram.com/tulusviestii

 

Instagram onkin kovassa nosteessa kaikkialla. Sosiaalisen median käyttäjätutkimukset kertovat sen olevan nopeimmin kasvava sosiaalisen median kanava. Ja myös kanava, jossa yritysten tarinat onnistuvat aidosti puhuttelemaan kuluttajia! Mistä tässä on kysymys? Otetaan selvää.

 

Kuka Instagramia käyttää?

Miljardi ihmistä! Näistä puolet käy sovelluksessa joka ikinen päivä. Käyttäjistä noin 70 prosenttia on alle 35-vuotiaita. Myös Suomessa Instagram kasvaa kanavista kaikkein nopeimmin. Whatsapp ja Netflix pitävät meillä kakkos- ja kolmossijaa. Kanavista käytetyimmät ovat edelleen Facebook ja YouTube. Suomessa Instagram-käyttäjiä on noin 2,4 miljoonaa ja Facebook-käyttäjiä 2,8 miljoonaa.

 

Sisällöntuotannon trendit

Instagram-kerronta on linjassa viestinnässä valloillaan olevien suurten trendien kanssa. Inhimillisyys, aitous ja läpinäkyvyys ovat kaikki kuvakerronnalle ominaisia piirteitä. Myös yritysvastuuviestintää on uskottavaa viedä eteenpäin kuvatarinoin.

 

 

Informaatiotulva

Monet puhuvat somepaastoista ja kännykkäkielloista. Tietoa ja markkinointia on liikaa, ja kaikkialla. Instagramissa tekstit ovat sivuseikka ja ne voi tarvittaessa ohittaa. Omaan silmään visuaalisesti miellyttävä kuvavirta tarjoaa rauhoittavan meditaatiohetken tietotulvassa.

 

Nuori yleisö – nuoret tekijät

Koska Instagram-viestintä on yrityksissä usein suunnattu nimenomaan nuorille, on sen suunnittelussa ja toteutuksessa väistämättä uutta otetta, myös vanhemman yleisön iloksi. Nuoret tai nuorekkaat Instagram-päivittäjät onnistuvat väistämään korporaatioviestinnän pahimpia sudenkuoppia ja tarjoamaan aitoja sisältöjä.

 

 

Instagram-tarinointia

Instagram Stories -osion, toisin sanoen Instagram-tarinoiden suosio on yllättänyt varmasti myös itse Instagramin. Erityisesti yritysten tuottama tarinallinen sisältö on otettu hyvin vastaan. Nopeasti ja pienellä suunnittelulla toteutettu tarinasisältö yritysten arjesta on osoittautunut hyvin yleisöön uppoavaksi tavaksi sitouttaa ja luoda yhteyksiä kuluttajiin. Lue vinkkimme Instagram Storiesin käyttöön täältä!

Koska myös asiakkaamme ovat viime aikoina huomanneet Instagramin vahvan nousun, olemme Tulus-akatemiassa laatineet aivan tuoreen käytännön koulutuspaketin Instagramin ja Insta Storiesin menestyksekkääseen käyttöön ja hallintaan.

Tilaa siis muutama tulus paikan päälle, niin koulutamme koko poppoon innokkaita ja osaavia insta-tiimiläisiä kertomaan teidän yrityksenne tarinaa!

Avaa ovi Tulus-akatemiaan

 

Tilaa koulutus esimerkiksi Tulus-akatemian tarjonnasta vastaavalta Petra Niemeltä!

Petra Niemi
Projektipäällikkö, viestintäasiantuntija
etunimi.sukunimi@tulus.fi
p. +358 44 751 3101

 

 

Share This