Kuuma, kuumempi, GDPR

GDPR on polttava puheenaihe juuri nyt eikä suotta – vuonna 2016 voimaan tulleen EU:n tietosuoja-asetuksen siirtymäaika päättyy toukokuun 25. päivä ja asetusta aletaan soveltaa. GDPR koskee kaikkia, jotka keräävät, säilyttävät tai käsittelevät EU:n kansalaisten henkilötietoja.

Sähköpostimarkkinoijalle tämä tarkoittaa käytännössä sitä, että häneltä on jatkossa löydyttävä tieto siitä, miten ja milloin henkilö on jakelulistalle lisätty. Yritysten on kerrottava selkeästi tietojen käytöstä ja tavasta jolla he huolehtivat henkilötietojen tietoturvasta.

Mitä hyötyä GDPR:n tulosta sitten on?

Se on varmaa, että GDPR:n myötä yritysten markkinointiviestintä on avoimempaa ja kohdennetumpaa kuin koskaan aiemmin. Epämääräiset, sekalaisista kontakteista luodut rekisterit eivät toimi enää – ja hyvä niin. Uutiskirjeet ovat jatkossa yhä ammattimaisempia ja uutiskirjemarkkinointi kehittyy harppauksin kohti parempaa, kohdennetumpaa ja merkityksellisempää sisällöntuotantoa.

Alkukevät on yrityksille otollista aikaa kerätä asiakkaiden suostumuksia ja huolehtia omien rekistereiden ajantasaisuudesta ja laillisuudesta. Samalla on syytä varmistaa, että henkilötietoja yrityksessäsi käsittelevät henkilöt ovat ajan tasalla muutoksista ja tietävät kenen puoleen kääntyä, jos GDPR-aiheisia kysymyksiä ilmenee.

Muista, että hyvin valmistautumalla olet selkeässä etulyöntiasemassa kun siirtymäaika loppuu.

Kysy meiltä, miten uutiskirje tuottaa tulosta!
Lue myös Minean kirjoitus: Karkkia kärsimättömille – kolme vinkkiä parempaan uutiskirjemarkkinointiin

 

Share This