Mika D. Rubanovitsch Buustia myyntiin digistä -tilaisuudessa

Nyky-yhteiskunnassa ihan joka ikinen meistä on myyjä – kukaan ei voi siltä piiloutua, sillä jokainen ihmiskontakti on myyntikontakti. Ihan oikeasti! Tätä ajatusta korosti Mika D. Rubanovitsch (tai tuttavallisemmin Ruba), Suomen myydyin myyntivalmentaja, joka esiintyi BUUSTIa myyntiin digistä -tapahtumassa Lahden Sibeliustalolla torstaina 8. helmikuuta. Tapahtuman järjesti Lahden Seudun Kehitys (LADEC).

Kokosimme antoisan aamupäivän pohjalta oman top 5 -listauksemme viestinnän ja markkinoinnin näkökulmasta:

      1. Markkinointi ja viestintä tuottavat kaiken sisällön myyntiin ja ovat näin ollen tärkeä osa myyntiprosessia. Myynti-, markkinointi- ja viestintäosastot onkin yhdistettävä tulevaisuudessa.
      2. Myynti pitää sitouttaa yrityksen viestintästrategiaan. Merkitys korostuu muun muassa sosiaalisessa myynnissä (social selling); hyvin tehty sosiaalinen myynti ei ole oman egon nostamista vaan se palvelee yritystä ja on näin selkeä osa myyntiprosessia ja yrityksen viestintää.
      3. Some-kanavat pitää valjastaa osaksi myyntiprosessia ja eri kanavia pitää osata käyttää rinnakkain. Suurin muutos myynnissä näkyykin siinä kaikessa, mitä tapahtuu jo ennen kuin asiakas kohdataan kasvotusten.
      4. Hyvän sisällön merkitys korostuu: some-pöhinällä ja hyvin tuotetulla materiaalilla pystytään vaikuttamaan yrityksissä myös niihin päättäjiin, joiden kanssa ei päästä suoraan puheisiin.
      5. Inhimillinen ote ei katoa mihinkään – human-to-human on tärkeää viestinnässä aina ja edelleen.

Kiitos LADECille tapahtuman järjestämisestä ja Rubanovitschille ajatuksia herättäneestä esityksestä. Suosittelemme tutustumaan Rubanovitschin ajatuksiin ja toukokuussa julkaistavaan Myyntikapina-kirjaan.

Jos pidit tästä, lue myös Reetan kirjoitus: Yksinkertaisuuden ylistys myyntihaluiselle

Share This