Tiedon jakamista ja viestinnän jatkuvaa kehittämistä. Sitä on uunituore Tulus-akatemia, joka tarjoaa monipuolista viestinnän koulutusta niin asiakkaille kuin tuluksillekin.

Muna symboloi uutta elämää. Muna symboloi myös kehittymistä ja kasvua. Ei siis ihme, että myös Tulus-akatemian visuaalisena tunnuksena on muna.

Tulus-akatemiasta saa eväitä tutun ja turvallisen kuoren rikkomiseen – kasvuun ilman rajoituksia. Tukea koko työuran mittaiseen uteliaisuuteen ja haluun oppia uutta.

 

Mutta kielikuvat sikseen, mitä Tulus-akatemia tarkoittaa konkreettisesti? Ja kenelle se on suunnattu?

”Tulus-akatemia tukee työntekijöiden oppimista ja sitouttaa henkilöstöä. Yritys ja yrityksen asiakkaat hyötyvät siitä, että työntekijät ovat sitoutuneita työhönsä ja osaaminen on ajan tasalla. Työyhteisöissä parhaiden käytäntöjen jakaminen voi unohtua perustekemisen taustalle.”

”Ajatus Tulus-akatemiasta syntyi muuttuvan työelämän tarpeista. Tulevaisuudessa on entistä olennaisempaa, että työyhteisöissä osataan jakaa osaamista ja kerätä ajantasaista tietoa”, Tuluksen viestintäasiantuntija, projektipäällikkö ja Tulus-akatemian ”rehtori” Petra Niemi kertoo.

”Tulus-akatemia sai alkunsa, kun selvitimme osaamiskartoituksen avulla omat koulutustarpeemme: mitä voisimme opettaa toisillemme ja mihin tarvitsisimme koulutusta talon ulkopuolelta. Samoja koulutuksia tarjoamme myös asiakkaillemme, vaikka koulutukset räätälöidäänkin jokaiselle asiakkaalle erikseen. Yhdestä munasta löytyy nyt kaikki koulutukseen, oppimiseen ja osaamiseen liittyvä tieto”, Petra jatkaa.

 

Tulus-akatemiaa kehitetään yhteistyössä

Tulus-akatemia on saanut hienon vastaanoton ja ehdotuksia koulutussisällöistä tulee aktiivisesti. Sisäisten koulutusten osalta suunnitelmat ovat valmiit jo pitkälle ensi vuoteen. Tulossa on muun muassa digitaalisen markkinoinnin ja asiakkuuden johtamisen koulutuksia.

”Tulus-akatemia tukee työntekijöiden oppimista ja sitouttaa henkilöstöä. Yritys ja yrityksen asiakkaat hyötyvät siitä, että työntekijät ovat sitoutuneita työhönsä ja osaaminen on ajan tasalla. Työyhteisöissä parhaiden käytäntöjen jakaminen voi unohtua perustekemisen taustalle, ellei siihen järjestetä säännöllisiä tilaisuuksia, ja silloin voi jäädä työn tehostamisen kannalta hyviä oppeja jakamatta. Yhteiset koulutussessiot myös rakentavat positiivista viestintäilmapiiriä. Kun käymme yhdessä läpi onnistumisia ja kaikkea sitä hienoa, mitä olemme tehneet, ovat tiimimme myös paremmin perillä toistensa tekemisistä”, Petra summaa.

Tulus-akatemian koulutukset räätälöidään asiakkaan tarpeisiin ja sen mukaan, onko kohderyhmänä esimerkiksi myynnin vai viestinnän ammattilaiset. Oli koulutuksen teemana pieni tai iso kokonaisuus, sen tavoitteena on tarjota asiakkaalle työkaluja toiminnan tehostamiseen. Koulutusten sisällöt voivat vaihdella esimerkiksi yksittäisen julkaisujärjestelmän tai työkalun käyttöönottamisesta sisäisen viestinnän sparraamiseen. Koulutuksen muotona toimii niin lyhyt tietoisku, luento, työpaja kuin webinaarikin.


> Tulus-akatemian sivuille pääset tästä!

Kaipaako sisäinen viestintänne tai somekanavien hallintanne sparrausta? Entä löytyykö uutiskirjeen kirjoittamiseen ja julkaisemiseen liittyviä tehostamisen tarpeita? Tai kenties tarvetta vinkeille uuden teknologisen alustan jalkauttamiseen? Ota yhteyttä Petraan ja kuulet lisää:

 

Petra Niemi
Projektipäällikkö, viestintäasiantuntija
etunimi.sukunimi@tulus.fi
p. +358 44 751 3101

 

Share This