Kun ihminen päättää ostaa auton tai vaihtaa puolisoa, sivustaseuraajat saattavat kohotella kulmiaan ja pyöritellä päätään. Ei mitään järkeä! Valitsisi nyt edes jonkun paremman. Mutta valintaa tekevän mielessä asiat ovat juuri oikeassa järjestyksessä.

Ensin liekehtii tunne, suuri sellainen, sitten etsitään järkisyyt: automaattivaihteen kanssa voi keskittyä liikenteeseen turvallisemmin, pienempi moottori riittää kaupunkialueella, Irmelillä on täydelliset arvot ja meillä on yhteiset mielenkiinnon kohteet. Sydän on valintansa tehnyt, järki myötäilee.

Harva meistä on työelämässäkään, organisaationsa edustajana, ihmisyydestään vapaa. Yritysviestinnässä on siis sallittua ja jopa suotavaa herättää tunteita, koskettaa vastaanottajaa. Haluamme kertoa jotakin muille, olivat he sitten potentiaalisia asiakkaita tai työntekijöitä. Haluamme rohkaista heitä tutustumaan meihin, tuntemaan kiintymystä meitä kohtaan, luottamaan meihin. Ja perustelemme sitä järkevyydellä; rahansäästöllä, turvallisuudella, tuottavuudella, ekologisuudella.

Tällä areenalla tulukset palastelevat ammattimaista yritysviestintää helposti sulateltaviin osiin. Käsittelyssä ovat uudet näkökulmat viestintään, viestinnän visualisoituminen ja hyviksi todetut viestintäkäytännöt. Nostamme esiin keinoja, tapoja ja välineitä, joiden avulla yritysviestinnästä voi tehdä oman yrityksen näköistä, antaa sisällöille sopivan muodon, tuottaa ja vahvistaa tunnetta, tarjota järkiperusteita ja tehdä mitattavaa tulosta – yritysviestinnässä tuloksellisuutta kun ei mitata pelkällä sydämen roihulla.

TARVETTA LISÄKIPINÄLLE?
Tilaa uutiskirjeemme!
Tarjoamme säännöllisesti inspiraatiota ja
oivalluksia viestinnän voimasta.
 Tilaa
close-link
Share This