Tarve selkeälle, ymmärrettävälle viestinnälle on parhaillaan kova. Me Tuluksessa jatkamme siksi töitä täydellä teholla – etätyöskentelymahdollisuuksia hyödyntäen ja varotoimenpiteet huomioiden. Vain muutos on nyt pysyvää – liittyipä se sitten etätöihin, töiden uudelleenjärjestämiseen tai yrityksen tulevaisuuteen. Kokosimme yhteen kolme tärkeää korona-ajan viestintäpalvelua, joilla haluamme tukea nykyisiä ja uusia asiakkaitamme muutosviestinnässä.

 

Tuluksen Teams-tuki käyttöön

Monille yrityksille etätyösuositukset tarkoittavat sitä, että digitaaliset käytännöt ja työkalut pitää nyt päättää ja ottaa käyttöön nopealla aikataululla. Samalla pitäisi ehtiä viestiä sidosryhmille entistä enemmän, tehokkaasti ja oikeissa kanavissa. Anna meidän auttaa!

Microsoft Teams tarjoaa alustan nopealle, helposti organisoitavalle viestinnälle ja etätyöskentelylle. Teamsia voi käyttää välineenä yrityksen sisällä tai yhdessä asiakasyritysten kanssa.  Jos yrityksestänne löytyy Office365-paketti, käyttöönotto on helppoa. Meillä Tuluksessa Teams on tuttu väline ja olemme havainneet, että kanavien, chatin, Teams-kokousten ja näytön jakamisen avulla etätyöskentely hoituu mutkattomasti.

 

Tässä Tulus auttaa

Nopea käytännön apu Teamsin käyttöön

  • Miten Teams-palaveri tehdään? Miten tallennan palaverin?
  • Mihin käytän chatia kaksin kollegan kanssa tai ryhmänä?
  • Millä päätelaitteilla voin käyttää Teamsia?
  • Miksi ja miten käytän Teamsia esimerkiksi sähköpostin tai puhelimen sijaan?

Teamsin käyttöönotto

  • Toimiva ja selkeä rakenne yrityksen sisäiseen sekä asiakasviestintään
  • Tiimien ja kanavien luominen ja nimeäminen sekä käyttäjien rajaaminen
  • Ohjeistus ja opastukset: asetukset kuntoon, do’s and don’ts
  • Henkilökunnan etäkoulutukset
  • Teams-tutor käytön tukena

Muutosviestinnän suunnitelmat ajan tasalle

Koronavirus tulee aiheuttamaan isoja muutoksia yritysten toimintaan ja arkeen. Hyvin viestitty muutos on paras tapa välttää viestintäkriisi. Siksi tarjoamme apua muutos- ja kriisiviestinnän suunnitelmien tekemiseen ja päivittämiseen:

  • Kirjataan ylös mahdolliset skenaariot ja viestintävastuut.
  • Tehdään valmiiksi tiedotepohjat, kieliversiot ja somepäivitykset eri kohderyhmille.

Selkeät ohjeet työnteon tueksi

Koronavirus koskettaa parhaillaan meidän kaikkien arkea.  Vaikka verkko on tietoa ja ohjeita pullollaan, kaikilta työnantajilta odotetaan nyt säännöllistä viestintää omille työntekijöilleen ja sidosryhmilleen. Ota tulukset apuun tekemään

  • selkeät ja ymmärrettävät ohjeet etätyön tekoon, viruksen aiheuttamiin poikkeusjärjestelyihin sekä viruksen leviämiseen estämiseen.
  • ohjeiden kieliversiot.
  • somepäivitykset ohjeiden pohjalta sekä jakelun eri kanavissa.
  • ohjeiden säännöllisen päivittämisen.
  • visualisoinnit ja infografiikat ohjeiden tueksi.

 

Tulukset ovat käytössäsi ja kaikki hommat onnistuvat meiltä etätöinä –
ota yhteyttä ja pyydä tarjous!

 

Kirjoittajat

 

 

Johanna Lassy-Mäntyvaara, johtava viestintäasiantuntija
p. 040 584 9569, johanna.lassy@tulus.fi

 

 

 

Minna Kumpu, digitaalisen viestinnän projektipäällikkö
+358 50 579 3203, minna.kumpu@tulus.fi